Het is alweer een week geleden dat we werden opgehaald van ons appartement om huiswaarts te gaan....
Het is alweer twee weken geleden dat ik werd opgehaald door Kelly om ons avontuur in Belgrado te beginnen.

In de zomer van 2017 vulde ik het applicatieformulier in om mede-organizer te worden van WordCamp Europe 2018. Nooit verwacht dat ik daadwerkelijk zou worden uitgekozen. Maar op de camping in Frankrijk kreeg ik toch hoopgevende berichten en de vraag of Kelly ook mee wilde doen.... En dat wilde Kelly, het was een feit, Kelly en ik werden samen mede organizers van WordCamp Europe 2018 en we kregen een plek in het Design team.

Sinds september 2017 tot een week voor WordCamp Europe hebben we met ons team hard gewerkt om alles vorm te geven, denk aan:
Website
Visuals voor Social
Aankleding venue
T-Shirts
Programma
Info boekjes
Badges
Etc....

En wat is dat gaaf als je alles uiteindelijk in het echt ziet!

Maargoed nog even terug naar twee weken geleden;

In de middag werden Kelly en ik vanuit het vliegveld naar ons appartement gereden. Na onze spullen te hebben uitgepakt op zoek naar een supermarkt om wat boodschapjes te halen. Daarna koffie drinken en wachten op Wendie, die iets later kwam.
Toen Wendie er ook was aangekomen wachtten we tot het 19.00 uur was, we werden opgehaald door Natalija Lejic, een klant van Ron, zij woon in Belgrdao en had aangeboden om met ons te dineren. Wat een heerlijke avond werd dat. Heerlijk warm, super eten, fijne mensen. Een warm welkom in Belgrado.

De volgende dag gingen we naar het HQ van Go Daddy, een webhosting bedrijf in hartje Belgrado waar alle WordPressers / WordCampers die al in Belgrado aanwezig waren gebruik mochten maken van hun flexplekken. Beetje rondhangen, koffie drinken, lunchen etc.... Wat een gave plek en weer een warm welkom. En die lunch........ OMG!
Na de lunch gingen Wendie en ik meedoen met een stadswandeling van Belgrade Walking Tours. Het was lekker warm dus perfect! Onderweg kennisgemaakt met Rakija een Servisch drankje wat je moet drinken als in Servie bent. Wat een een mooie en diverse stad. Myrjana was onze gids en vertelde mooie verhalen.
Deze dag eindigde we met een grote groep WordCampers bij een restaurant Manufaktura geheel aangeboden door Go Daddy en Social Websuite. Aldaar kennis gemaakt met Serbian Food, heerlijke allemaal!

De volgende dag gingen we weer naar het HQ van Go Daddy. Vandaag verzorgde zij ook een stadswandeling omdat het nogal warm was en Wendie en ik de helft van deze wandeling de dag ervoor al hadden gelopen besloten we de helft mee te doen, die zich in de bunkers van Belgrado afspeelde. Heerlijk koel!

Na de wandeling zochten we een fijne plek op waar we even met zijn drietjes van een drankje konden genieten. Daarna togen we op naar het restaurant waar we de andere van de wandeling tegen kwamen en nog meer WordCampers die inmiddels waren aangekomen. Dit keer zaten we in het restaurant ..... Uiteraard ook hier weer Serbian Food gegeten, hoewel ik nu aan een vegetarische risotto zat.... 🙂

Op woensdag, 13 juni zou Renske te horen krijgen of zou zijn geslaagd. Dus keek ik de hele tijd neurotisch op mijn telefoon. Wendie had wat werk te doen voor WordCamp, Kelly was in het appartement bezig met de website voor Sterk in MEDIA, en ik kon mij nergens toe zetten. Tot Wendie vroeg of ik het Sava Center wilde bekijken (de venue waar WordCamp gehouden werd) dat wilde ik wel! Aldaar werd me gevraagd om mee te gaan lunchen, ook dat vond ik een goed idee. Terwijl iedereen lekker aan het eten en kletsen was werd ik eindelijk gebeld door Renske, ze was geslaagd!!!!! Whoooooo!

Die avond hadden we met ons Designteam afgesproken te eten bij Lemon & Chilly. Na 10 maanden zouden we dan eindelijk Lucijan en Misel ontmoeten in het echt. Grappig hoor om elkaar dan toch IRL te ontmoeten. Lekker gegeten en kennisgemaakt, redelijk op tijd gingen we weer naar 'huis'. De volgende dag was de start van Contributeurday; wat betekend optijd eruit en een volle dag voor de boeg. Hiervoor gingen we naar BelExpo een andere locatie als waar WordCamp zou worden gehouden. Het is altijd weer waanzinnig om met zoveel mensen aan WordPress te werken. Het is ook het minste wat je kan doen om iets terug te geven aan WordPress, ik ben zo trots op deze communnity, mijn voornemens zijn dan ook om hiervoor ook weer veel meer te doen! Wij gebruiken immers allemaal deze software gratis en verdienen daar ons brood mee.

Donderdag was de Volunteers Social, dit was een kennismakingsavond en een bedankavond voor alle vrijwilligers, eten en feesten, een beter combinatie bestaat er niet. En dan die locatie!!! Bekijk dat hier maar even, de Top of the Hub.

Laat naar bed maar ach ik kon de volgende dag een beetje uitslapen, althans.....dat dacht ik! Door wat gaten in het vrijwilligersschema werd mij gevraagd om de volgende dag een shift te vervullen in de Greenroom, dat was natuurlijk geen probleem.

Vrijdag, de eerste dag van het event liepen Wendie en ik om 10 voor 7 naar het Sava Center waar een lekker ontbijt klaar stond, en.... koffie! Om 07.45 uur zat ik op mijn post in de Greenroom. Na mijn shift lekker over het event gelopen met Kelly die ook even vrij was. Wat swag bij elkaar gezocht en wat talks bijgewoond. Toen we naar huis wilde stroomde het van de regen.... we kwamen lekker nat aan in het appartement. Even omkleden voor de avond, Wendie en ik gingen naar de WordPint die werd georganiseerd door Savvii. Kelly had besloten thuis in het appartement te blijven en zij ging lekker Netflix kijken.

De laatste dag alweer van het event. Kelly werd in beslag genomen door wat organziers om de closing remarks te maken. En ik na wat tals kte hebben bezocht kreeg ik weer een shift toegewezen bij de Andromeda hall. Zo kon ik daar ook alle talks bijwonen, prima dus!

Deze dag en WordCamp 2018 werd gesloten na een geweldige After Party, weer in BelExpo. Wat een WAANZINNIG gaaf feest was dit. Een geweldige band, heerlijke mensen. Ik heb mijzelff perfect vermaakt. Lekker dansen, biertje erbij, kletsen met deze en gene. Top!

Zondag om 09.00 uur vertrok Wendie, zij vloog op Eindhoven en haar vliegtuig vertrok eerder dan die van ons.
Wij werden opgehaald om 12.30 uur door Natalija en zij bracht ons met haar vader naar het vliegveld. Daar aangekomen ontmoeten we een groot deel van de Nederlandse WordPress Community, een gezellige vlucht met al die WordPressers!

Aangekomen op Schiphol zagen we al snel Ron en de meiden zitten. Na veel geknuffel met iedereen op naar huis..... Op naar volgende jaar naar WordCamp Europe in Berlijn!

Zie ook ons blog op Sterk in MEDIA

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.